Klienci pytają, jak radzimy sobie z produktami o trudnych do sfotografowania powierzchniach. Czy efekt końcowy jest tak samo dobry, jak na zdjęciach mniej wymagających produktów? Ich obawy są uzasadnione, ponieważ nie każdy potrafi sobie z tym tematem poradzić – potrzebne jest do tego duże doświadczenie w zakresie fotografii produktowej. Realizacja takiego zlecenia wymaga więcej czasu i pracy oraz umiejętnego dobrania oświetlenia.
Klucz do sukcesu: Współpraca z klientem
Udana sesja tego typu zależy również w dużym stopniu od zaangażowania klienta. Pierwszy krok to wybór produktu w największym stopniu pozbawionego niedoskonałości i zarysowań. Doskonały wygląd w każdym szczególe jest niezwykle istotny i w znacznej mierze decyduje o powodzeniu kampanii reklamowej – światło lamp błyskowych pokaże na zdjęciu wszystko to, czego nie dostrzegamy gołym okiem i może zepsuć efekt nawet najlepiej wykonanej fotografii.
Równie ważnym elementem jest dostarczenie szczegółowego briefu. Brief pomaga nam zrozumieć Twoje oczekiwania i specyfikę produktu, co jest kluczowe dla uzyskania idealnych zdjęć. W briefie powinny znaleźć się informacje dotyczące preferowanego stylu fotografii, ważnych detali produktu, a także ewentualnych przykładów zdjęć, które Ci się podobają. Dzięki temu możemy lepiej dostosować nasze działania do Twoich potrzeb i oczekiwań.
Proces przygotowania produktu
Gdy już dostaniemy produkt do wykonania fotografii, dbamy w pierwszej kolejności o nieskazitelny wygląd. Układamy go tak, by wyglądał najatrakcyjniej, a jednocześnie przekazywał wszystkie najważniejsze informacje. Czyścimy powierzchnie błyszczące, żeby nie było na nich widać pyłków kurzu, czy przypadkowych odcisków palców. W trakcie sesji pracujemy w rękawiczkach, które nie zostawiają żadnych śladów na powierzchniach, jeśli zajdzie konieczność przesunięcia czy obrócenia przedmiotu. Staranne przygotowanie w trakcie sesji ogranicza ingerencję w zdjęcia na poziomie postprodukcji, co z jednej strony przyspiesza realizację projektu, a z drugiej nie powoduje wzrostu kosztów zlecenia, który niesie za sobą drobiazgowy retusz.
Dobór oświetlenia
Następnie dobieramy takie modyfikatory światła, które zagwarantują najlepszy efekt końcowy. Dzięki temu unikamy odbić drażniących wzrok oglądającego oraz głębokich cieni przeszkadzających w odczytaniu napisów. Kierujemy oświetleniem w taki sposób, by światła i cienie były rozłożone dokładnie tak, jak tego chcemy – czyli żeby jak najlepiej pokazać walory produktu.
Biżuteria
Fotografowanie biżuterii to kolejne wyzwanie, z którym doskonale sobie radzimy. Biżuteria, szczególnie ta wykonana z metali szlachetnych, wymaga precyzyjnego oświetlenia i idealnego odwzorowania detali. Nasze podejście obejmuje:
Precyzyjne oświetlenie: Używamy specjalistycznych lamp i modyfikatorów światła, aby uchwycić blask i detale biżuterii bez niepożądanych odbić.
Ostrość i detale: Korzystamy z makroobiektywów, które pozwalają nam uchwycić nawet najdrobniejsze szczegóły, takie jak struktura metalu i szlif kamieni.
Rzeczywiste odwzorowanie kolorów: Skalibrowany sprzęt zapewnia, że kolory biżuterii są wiernie oddane, co jest kluczowe dla prezentacji produktów wysokiej jakości.
Efekt: Nasze zdjęcia biżuterii charakteryzują się wyjątkową klarownością i precyzją. Produkty są prezentowane w sposób, który podkreśla ich luksusowy charakter i przyciąga wzrok klientów. Klienci często podkreślają, że nasze zdjęcia znacząco wpływają na ich decyzje zakupowe, dzięki czemu biżuteria sprzedaje się lepiej.
Buteleczki ze Szkła i Chromu
Zdjęcia buteleczek, które łączą szkło i chrom, stanowią wyzwanie, ale mimo to wykonane zdjęcia spełniły wymogi klienta i przedstawiły produkt w najlepszym świetle, z idealnym odwzorowaniem koloru i jasności oraz z w pełni czytelnym napisem.
Efekt: Buteleczka nie posiada ani odbić, ani cieni, które przeszkadzałyby w odbiorze. Dodanie subtelnego odbicia podkreśliło jej nowoczesny design i sprawiło, że cała kolekcja prezentuje się bardziej atrakcyjnie, bez efektu "zawieszenia".
Przeźroczysta folia do pakowania prezentów
Innym ciekawym przykładem fotografii produktowych, jakie wykonaliśmy dla firmy Mobil Express, jest folia do pakowania prezentów. Wymogi? Sfotografować przeźroczystą, mocno odbijającą światło folię na białym tle tak, aby była widoczna, wyglądała naturalnie, a kolory były jak najlepiej odzwierciedlone.
Zaprezentowaliśmy różne warianty, w tym zdjęcie produktu z efektem odbicia, co bardzo się spodobało naszej klientce. Całą sesję wykonaliśmy w tym stylu, a efekty były znakomite.
Efekt: Dzięki starannemu przygotowaniu i odpowiedniemu ustawieniu oświetlenia, udało nam się uchwycić folię w sposób, który oddał jej rzeczywisty wygląd i wysoką jakość. Klientka była zachwycona, a zdjęcia znacząco przyczyniły się do sukcesu kampanii reklamowej.
Jakie są nasze doświadczenia z fotografią trudnych powierzchni?
Fotografowanie produktów o trudnych do sfotografowania powierzchniach jest wyzwaniem, które wymaga precyzji, doświadczenia i odpowiednich narzędzi. Dzięki naszym umiejętnościom i zaangażowaniu, jesteśmy w stanie sprostać nawet najbardziej wymagającym zleceniom, dostarczając zdjęcia, które spełniają oczekiwania klientów. Jeśli chcesz, aby Twoje produkty były prezentowane w najlepszym możliwym świetle, skontaktuj się z nami. Razem stworzymy fotografie, które przyciągną uwagę i zachwycą Twoich klientów.