Potrzebujesz zdjęć produktów na aukcję internetową lub do ulotki? Chcesz wyeksponować ich piękno na neutralnym — białym lub czarnym tle? Dziś wyjaśnimy Ci, czym są packshoty i jakie jest ich przeznaczenie. Omówimy także krok po kroku proces ich tworzenia.
Packshoty - teoria
Termin używany w branży reklamowej, fotografia produktowa na jednolitym białym tle. Dzięki neutralnej, minimalistycznej oprawie packshot pozwala wspaniale wyeksponować urok i wyjątkowe cechy produktu — jego kolorystykę, kształt, unikalne detale. Zastosowanie znajdują także w formie interaktywnej, nazywane potocznie fotografią obrotową lub 360. Zobacz przykład klikając link.
Co warto wiedzieć?
Chcesz przedstawić produkt w różnych ekspozycjach? Oferujemy fotografie z przezroczystym tłem. Pliki przekazujemy zapisane do formatu .psd lub .png. Zobacz przykład wykorzystania:
Proces tworzenia packshotów
- Rozmawiamy, aby poznać oczekiwania
Pierwszy etap tworzenia packshotów - rozmowa z klientem. Znając jego oczekiwania, możemy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby efekt był zgodny z oczekiwaniami. Wiedząc dokąd zmierzamy, dopasowujemy odpowiednie światło, rozważamy różne sposoby ekspozycji oraz kolory tła. Wspólnie dostosowujemy także rodzaj packshotu do specyfiki produktu i przeznaczenia zdjęcia. Otrzymując pełną specyfikację zamówienia przesyłamy cennik fotografii produktowych.
Starannie wybierz fotografowany produkt, aparat wychwyci każdą rysę czy niedoskonałość. Wady możemy wyretuszować, jednak dla Ciebie będzie zbędny koszt.
- Planujemy stworzenie ekspozycji
Kolejny krok, stworzenie ekspozycji. Przed wykonaniem fotografii zawsze przygotowujemy produkt tak, aby wyglądał, jak najlepiej. Aby nadać odpowiedni kształt dziecięcym bucikom, wypychamy je w środku. Złożony w rolkę kocyk przewiązujemy ozdobną kokardką, a ubrania — o ile tego wymagają — prasujemy. Dzięki tym mało istotnym na pozór zabiegom zdjęcia zyskują bardzo wiele. Zobacz sam, przykładowy dostarczony produkt do packshotów wyglądał tak:
Dokonując niezbędnych poprawek, uzyskaliśmy efekt:
Ten sam produkt w dwóch odsłonach wywołuje zupełnie odmienne skojarzenia i emocje. Czy kupiłbyś kabel ze zdjęcia numer 1? Czy wygląd po „tuningu” pokazujący wszystkie ważne dla kupującego warstwy zachęciłby Cię do zakupu?
- Robimy zdjęcia
Zdjęcia wykonujemy w studio, siedzibie firmy. Mimo to większość produktów trafia do nas w przesyłkach kurierskich. Taki sposób dostarczenia „obiektów” pozwala zaoszczędzić przede wszystkim Twój czas.
- Posprodukcja - obrabiamy, retuszujemy packshoty
Kompleksowa, zaawansowana obróbka fotografii produktowych między innymi obejmuje:
- Focus stacking - technika pozwalająca zwiększaniu głębi ostrości
- Szparowanie zdjęć - usuwanie tła produktu
- Naturalny cień lub odbicie, ustalane przed sesją zdjęciową
- Dopasowany kontrast
- Usunięcie rys, plam, niedoskonałości
- Prostowanie produktu, poprawę kształtu
- Stworzenie kilku wersji kolorystycznych z jednej fotografii
Przy użyciu narzędzia o nazwie color checker, kalibrujemy kolory. Odpowiednio zbalansowane barwy zmniejszają liczbę zwrotów.
Fotografie przeznaczone do publikacji na stronie www wystarczy podstawowo wyretuszować. Wskazane aby packshoty publikowane w prasie, na dużych powierzchniach reklamowych typu banner zostały poddane dokładnej postprodukcji.
- Przesłamy pliki platformą
Zdjęcia przekazujemy przez platformę na stronie MocFleszy. System umożliwia pobieranie packshotów w okresie 3 miesięcy na dowolnym urządzeniu, miejscu. Do zakupionych zdjęć, licencję posiada wyłącznie firma, która je zamówiła.
- Czas realizacji sesji zdjęciowej
Termin realizacji fotografii produktowych zależy od:
- ilości zdjęć,
- możliwości przeprowadzenia sesji w jednym terminie,
- zakresu retuszu.
Jeśli zależy Ci na tym, aby nie działać pod presją czasu, skontaktuj się z nami jak najwcześniej.
Choć jesteśmy w stanie wykonać niektóre usługi w przyspieszonym tempie, realizacja sesji na ostatnią chwilę to także dodatkowy, zupełnie niepotrzebny stres.