Metal, szkło, mały produkt czyli fotograf do zadań specjalnych potrzebny od zaraz.

Klienci często pytają, jak radzimy sobie z produktami o trudnych do sfotografowania powierzchniach. Czy efekt końcowy jest tak samo dobry, jak na zdjęciach mniej wymagających produktów? Ich obawy są uzasadnione, ponieważ nie każdy potrafi sobie z tym tematem poradzić -  potrzebne jest do tego duże doświadczenie w zakresie fotografii produktowej. Realizacja takiego zlecenia wymaga więcej czasu i pracy oraz umiejętnego dobrania oświetlenia. 

Udana sesja tego typu zależy również w dużym stopniu od zaangażowania klienta. Pierwszy krok to wybór produktu w największym stopniu pozbawionego niedoskonałości i zarysowań. Doskonały wygląd w każdym szczególe jest niezwykle istotny  i w znacznej mierze decyduje o powodzeniu kampanii reklamowej – światło lamp błyskowych pokaże na zdjęciu wszystko to, czego nie dostrzegamy gołym okiem i może zepsuć efekt nawet najlepiej wykonanej fotografii. 

Gdy już dostaniemy produkt do wykonania fotografii, dbamy w pierwszej kolejności o nieskazitelny wygląd. Układamy go tak, by wyglądał najatrakcyjniej, a jednocześnie przekazywał wszystkie najważniejsze informacje. Czyścimy powierzchnie błyszczące, żeby nie było na nich widać pyłków kurzu, czy przypadkowych odcisków palców, a w trakcie sesji pracujemy w rękawiczkach, które nie zostawiają żadnych śladów na powierzchniach, jeśli zajdzie konieczność przesunięcia czy obrócenia przedmiotu. Staranne przygotowanie w trakcie sesji ogranicza ingerencję w zdjęcia na poziomie postprodukcji, co z jednej strony przyspieszy realizację projektu, a z drugiej nie spowoduje wzrostu kosztów zlecenia, który niesie za sobą drobiazgowy retusz.

Następnie dobieramy takie modyfikatory światła, które zagwarantują najlepszy efekt końcowy. Dzięki temu unikamy odbić drażniących wzrok oglądającego oraz głębokich cieni przeszkadzających w odczytaniu napisów. Kierujemy oświetleniem w taki sposób, by światła i cienie były rozłożone dokładnie tak, jak tego chcemy – czyli żeby jak najlepiej pokazać walory produktu. Dobrze pokazują to zdjęcia buteleczek, które wykonaliśmy dla firmy InnovaPharm – Polska. Połączenie szkła i metalu jest wyzwaniem, ale mimo to wykonane zdjęcia spełniły wymogi klienta i przedstawiły produkt w najlepszym świetle, z idealnym odwzorowaniem koloru i jasności oraz z w pełni czytelnym napisem:



Jak widać buteleczka nie posiada ani odbić, ani cieni, które przeszkadzałyby w odbiorze. Wystarczyło dodać jeszcze tylko odbicie, żeby uzyskać ciekawszy efekt.




Dzięki tak drobnej poprawce cały zestaw przedstawia się znacząco lepiej, bez efektu "zawieszenia".


Innym ciekawym przykładem fotografii produktowych, jakie wykonaliśmy dla firmy Mobil Express, jest folia do pakowania prezentów. Wymogi? Sfotografować przeźroczystą, mocno odbijającą światło folię na białym tle tak, aby była widoczna, wyglądała naturalnie, a kolory były jak najlepiej odzwierciedlone. Oczywiście zaproponowaliśmy naszej kontrahentce różne warianty, w tym także zdjęcie produktu z efektem odbicia, co bardzo się spodobało i całą sesję wykonaliśmy właśnie w takim stylu.




Warto zaznaczyć że do sesji zdjęciowej produkty przygotowała nasza klientka i zadbała dosłownie o wszystko! Aby kokardki dobrze się układały, kolory pudełeczek i akcesoriów w folii do siebie pasowały, wielkość wypełnienia pozytywnie wpływała na ułożenie folii i przedstawienie rysunków. Produkty nie były wygniecione i zapakowane tak żeby nic złego się nie stało podczas transportu.
fotografia produktowa, fotografia reklamowa, packshot, fotograf produktowy, fotografia katalogowa, zdjęcia do katalogu

Inne artykuły

Packshoty - dlaczego są tak ważne?

Fotografia produktowa jest niezwykle ważna w wielu dziedzinach bo to właśnie ona wspiera nas na wielu etapach sprzedaży począwszy od zaprezentowania produktu, zachęcenia do zakupu jak i wsparcia obrazem podczas wyjaśnień jak działa produkt. Dobrym przykładem jest chociażby instrukcja obsługi w której bardzo ważne jest aby znalazł się dokładny opis poszczególnych funkcji, właśnie to gwarantuje poprawne użytkowanie towaru a zarazem uśmiech na twarzy klienta gdy dokładnie wie gdzie znajdzie najpotrzebniejsze dla niego informacje.

Czytaj więcej