FAQ


1. W jaki sposób otrzymam zdjęcia?


Cena usługi zależy od wielu czynników — istotny jest między innymi rozmiar fotografowanego przedmiotu, tło czy poziom retuszu, a w przypadku ubrań również to, czy musimy sami przygotować je do zdjęć (np. wyprasować) i czy mają być ułożone na płasko czy "wisieć" w powietrzu. Jedną z najdroższych usług jest fotografia wnętrz, do których musimy dojechać i często także wystylizować. Szacunkowe ceny znajdziesz w naszym cenniku.  




2. Jaki jest czas realizacji usługi?


Czas realizacji jest uzależniony od ilości zdjęć oraz szczegółów zlecenia. Podstawowe małe zamówienia wykonywane są średnio do trzech dni, natomiast na większe trzeba poczekać około tygodnia. 




3. W jakim rozmiarze są zdjęcia, które wykonujecie?


Zawsze oddajemy zdjęcia w pełnej rozdzielczości — w zależności od tego, czy będą wykonywane aparatem mało czy średnioformatowym.




4. W jakim formacie otrzymam od Was gotowe zdjęcia?


Pliki przekazujemy w formacie .jpg, jednak po wcześniejszym ustaleniu (przed wykonaniem zdjęć) możemy oddać je również w .tif lub .png z białym tłem lub przeźroczystym. Przeźroczyste tło daje nam możliwość wstawienia dowolnego tła lub podstawienia naturalnego, wiąże się to jednak z dodatkowymi kosztami ze względu na dodatkową pracę oraz konieczność dodania graficznie cienia lub odbicia aby fotografie wyglądały naturalnie.




5. Na jakim nośniku dostanę zdjęcia?


Zdjęcia udostępniamy przez system zarządzania zamówieniami z możliwością zalogowania się z dowolnego urządzenia oraz przesłania publicznego linku do współpracowników. Zabezpieczyliśmy system tak, aby do plików mogły mieć dostęp jedynie osoby uprawnione. Platforma daje możliwość pobierania plików pojedyńczych lub w formacie .zip, ponad to dostaniesz możliwość przeglądania i pobierania obrobionych już plików w czasie, kiedy my pracujemy nad kolejnymi — bez konieczności oczekiwania na zakończenie całego zamówienia.




6. Czy mogę zamówić zdjęcia próbne?


Oczywiście, w razie wątpliwości proponujemy wysyłkę 1-3 produktów, po wcześniejszym opłaceniu poprawnie wystawionej faktury VAT masz możliwość otrzymania gotowych fotografii. Niemniej staramy się prezentować na swojej stronie jak różne zdjęcia, aby przed złożeniem zamówienia każdy mógł zobaczyć efekty naszych poprzednich współprac.




7. Jak mogę przekazać Wam produkty do sfotografowania?


W zależności od odległości możesz dostarczyć produkty osobiście lub wysłać je kurierem.




8. Czy możecie wyretuszować zdjęcia zrobione w innym studiu ?


Jeżeli posiadasz zgodę autora na edycję plików, a zdjęcia są dobrej jakości chętnie pomożemy! Odrzucamy jednak zdjęcia robione np. w złych warunkach oświetleniowych lub wykonane telefonem. Najlepsze do retuszu są zdjęcia w formacie RAW, który daje duże możliwości podczas postprodukcji.




9. Co, jeżeli przez przypadek usunę zdjęcia, które dla mnie wykonaliście?


Niestety, nie jesteśmy w stanie archiwizować wszystkich zdjęć naszych klientów, jednak zawsze po przesłaniu do naszego systemu, Twoje fotografie są w nim dostępne przez trzy miesiące. W tym czasie możesz skopiować je na dysk wirtualny lub inne nośniki.