Allegro - nowe standardy zdjęć produktowych na aukcjach

Od lutego 2017 roku Allegro zmienia standardy dotyczące miniaturek, czyli zdjęć wyświetlanych obok nazwy oferty, określanych przez sam portal mianem „wizytówek każdego produktu”. Co to oznacza dla użytkowników?


GŁÓWNE ZMIANY

Nowe wymagania będą wprowadzane stopniowo i w pełni obowiązywać od lutego 2017 roku. Do tego momentu sprzedający mają czas na dostosowanie fotografii do nowych zasad. Już od lipca 2016 można dodawać jako miniaturki zdjęcia w znacznie wyższej rozdzielczości, czyli 2560 x 2560 pikseli. W kolejnych miesiącach wprowadzane będą następujące nowości:

- możliwość łączenia ofert wielu wariantów tego samego przedmiotu,

- automatyczne zabezpieczenie cyfrowe zdjęć w postaci unikalnego kodu, uniemożliwiające nielegalne wykorzystanie zdjęć przez innych użytkowników (zamiast znaku wodnego),

- czytelność zdjęcia stanie się jedną z głównych opcji wyszukiwania produktów, czyli trafności, która ma na celu jak najlepsze dopasowanie wyświetlanych przedmiotów do wymagań kupującego.

- możliwość zmiany zdjęcia w trakcie trwania oferty bez konieczności jej usuwania.

1 lutego 2017 roku wszystkie zdjęcia będą musiały spełniać zasady wprowadzone przez Allegro, a każda niezgodność będzie wiązała się z upomnieniami i ostrzeżeniami, których ignorowanie zaowocuje usunięciem oferty z portalu.


NOWE STANDARDY

PREZENTACJA PRZEDMIOTÓW

Przedmioty mogą być prezentowane wyłącznie na białym, czystym tle. Mogą im towarzyszyć inne elementy tylko w przypadku, gdy są sprzedawane razem jako zestaw – nie należy pokazywać kilku przedmiotów w różnych wariantach (od września będą one prezentowane na zasadzie ofert łączonych). Jeśli zestaw składa się z kilku przedmiotów tego samego typu, można pokazać je wszystkie. Ubrania mogą być prezentowane na modelkach.

STOSOWANIE LOGOTYPÓW

Logo może być prezentowane wyłącznie na produkcie – zdjęcie powinno być zatem wykonane tak, by logotyp był dobrze widoczny. Nie można go umieszczać w tle, za wyjątkiem ofert ze Strefy Marek Allegro.

DODATKOWE ELEMENTY

Nie wolno dodawać żadnych dodatkowych informacji w postaci tekstów, piktogramów, znaków wodnych lub logotypu sklepu sprzedającego.

TŁO ZDJĘCIA

Dopuszczalne jest wyłącznie białe tło (RGB 255.255.255), pozbawione ramki.

ZDJĘCIA LIFESTYLOWE

Pokazanie produktu w kontekście użycia jest dopuszczalne tylko w wybranych kategoriach i zawsze pozbawione logotypów i napisów w tle:

- przedmioty z parametrem „używane”

- Dom i Zdrowie> Dom i Ogród > Ogród> Rośliny

- Dom i Zdrowie> Dom i Ogród> Zwierzęta> Żywe zwierzęta

- Kolekcje i Sztuka> Antyki i Sztuka (z wyłączeniem akcesoria malarskie)

- Kolekcje i Sztuka> Kolekcje

- Kategorie ogłoszeniowe

- Kategorie usług

KLUCZE DO GIER, OKŁADKI KSIĄŻEK, FILMÓW, PŁYT MUZYCZNYCH, KOMIKSÓW I GIER KOMPUTEROWYCH

Miniaturę należy przygotować tak, by pokazać samą okładkę bez dodatkowych napisów – może ona być pokazana na białym tle, lub całkowicie wypełniać miniaturę.


KORZYŚCI

Dzięki zmianom wprowadzonym przez Allegro kupujący będą mogli dokładnie obejrzeć szukany produkt – gwarantuje to wysoka rozdzielczość zdjęcia oraz białe tło, które skupia uwagę oglądającego wyłącznie na przedmiocie. Oferty staną się przez to czytelniejsze i łatwiejsze do przeglądania oraz porównywania. Sprzedający mają natomiast szansę na zwiększenie sprzedaży nawet o 12% - prawidłowo wykonane zdjęcie przedmiotu przyciąga wzrok, pozwala na dokładne obejrzenie szczegółów, a co za tym idzie – ułatwia decyzję. Czytelność, wysoka jakość, profesjonalizmy – to cechy szczególnie cenione przez kupujących i wpływające na skuteczność rekomendacji.


O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ?

Warto wprowadzić podobne zasady również na zdjęciach wewnątrz oferty – pozwolą one na zapoznanie się z jeszcze większą ilością szczegółów i dostarczą wielu informacji na temat produktu, a zatem pomogą w dokonaniu wyboru. Na zwiększenie atrakcyjności oferty wpływ ma także wysoka rozdzielczość zdjęć oraz przedstawianie przedmiotów w ciekawych aranżacjach, pokazujących ich sposób działania lub funkcjonowanie w naturalnym otoczeniu.

allegro, nowe standardy, aukcje, zdjęcia produktów, fotografia produktowa

Inne artykuły

Packshoty - dlaczego są tak ważne?

Fotografia produktowa jest niezwykle ważna w wielu dziedzinach bo to właśnie ona wspiera nas na wielu etapach sprzedaży począwszy od zaprezentowania produktu, zachęcenia do zakupu jak i wsparcia obrazem podczas wyjaśnień jak działa produkt. Dobrym przykładem jest chociażby instrukcja obsługi w której bardzo ważne jest aby znalazł się dokładny opis poszczególnych funkcji, właśnie to gwarantuje poprawne użytkowanie towaru a zarazem uśmiech na twarzy klienta gdy dokładnie wie gdzie znajdzie najpotrzebniejsze dla niego informacje.

Czytaj więcej